Sunday, July 11, 2010

Final FIFA World Cup 2010: Milik Spain atau Belanda?

Perlawanan bolasepak piala dunia 2010 hampir sampai ke penghujungnya.Hampir sebulan masyarakat dunia dilanda demam piala dunia ni, tak kira tua muda, besar kecil, lelaki perempuan mahupun pondan dan bapok sekalipun, rata-rata nya merasai suasana piala dunia kali ini.

Masing-masing mempunyai pasukan pilihan atau pasukan yang diminati. Kalau ditanya aku, sudah tentu pasukan pilihan aku ialah Sepanyol. Tidak semua perlawanan aku ikuti sejak bermulanya kempen piala dunia pada 11 Jun 2010 yang lalu akan tetapi aku tak miss lagi perlawanan yang melibatkan pasukan Sepanyol.Hehe.


Mampukah Sepanyol menjuarai perlawanan piala dunia 2010?

Perlawanan pertama pasukan Sepanyol ialah perlawanan menentang pasukan Switzerland. Punya la semangat, sanggup keluar menonton dengan kekawan kat luar. Ingat dapat la belasah Switzerland "kaw-kaw" punya tapi hampa, kalah ada lah 1-0 hari tu.


Seingat aku, pasukan Sepanyol mula mendapat perhatian aku setelah mereka berjaya mengalahkan pasukan Jerman di dalam perlawanan akhir EURO 2008. Jaringan tunggal Fernando Torres melayakkan pasukannya menyandang gelaran juara eropah. Jadi secara spontannya, Fernando Torres adalah salah seorang pemain yang aku minati selain David Villa, Sergio Ramos, David Silva, Xavi, Xabi Alonso, Gerard Pique, Casillas, Iniesta..err, terlebih sudah. Tapi memang aku cukup tertarik dengan permainan Torres, Villa dan Ramos.



David Villa & Fernando Torres

Pertemuan dengan pasukan Jerman pada pusingan separuh akhir seolah-olah siaran ulangan Euro 2008.Hehe! Dan seperi yang dijangkakan, pasukan Sepanyol memenangi perlawanan tersebut dan layak ke pusingan akhir untuk kali pertama di dalam sejarah piala dunia. Dan pasukan Jerman? Aku harap mereka tidak mengapa-apakan Paul Si sotong tu. Hari tu dah kecoh yang penyokong Argentina mahu meratah Paul. Siap ada lagu tema lagi. Lagu kebencian terhadap Paul.Haha


Hari tu, cek nuffnang aku sampai lagi yeay! Apa lagi, terus rembat jersi Spain.Kakaka. Tapi tak berani lagi nak pakai awal-awal hari tu, sebelum perlawanan antara Spain dan Portugal. Yela, kan tak pepasal kena hentam ngan member-member aku kalau Spain dah kalah awal-awal. Lepas Spain berjaya mengalahkan Jerman baru la berani sikit nak tayang kat member. Kalau kalah dengan Belanda pun takpe. At least dah berjaya masuk final kan. Lain la kalau England ke..Argentina..Itali..France.. Hehehe..




Sudah 3 helai jersi yang aku miliki setakat ni. Jersi Barcelona pemberian mak saudara aku dulu, Jersi England sempena piala dunia yang lepas dan yang terbaru Spain punya. Saja je beli. Bukannya fanatik sangat pun. Boleh gak pakai masa main futsal. Asyik baju sama je aku pakai setiap kali berfutsal.Baju Coca-cola crossover Andy Warhol, sampai kan ada member aku perli, "Weh, ko ni ditaja coca-cola ke? Baju sama je..". Ok, habis pasal tu.



Siapakah yang bakal menjuarai piala dunia kali ni? Belanda atau Sepanyol?

Perlawanan akhir antara Spain & Netherlands akan bermula awal pagi esok. (12 Julai 2010, 2.30 a.m.) So, korang rasa pasukan mana yang bakal menjulang trofi kali ni? Spain or Netherlands? El Matador or Oranje? Sudah pasti Spain. Perlawanan akhir ni ibarat "Oren" di hujung "tanduk". Hehehe.











blog comments powered by Disqus
 

BACK TO TOP




Side Projects under mello's: Wow! Bundle | melloGraphy | mello says