Monday, January 25, 2010

Kata hati lelaki yang mungkin perempuan tidak tahu


Entri Jijan (azizankadir.com), "perempuan memang sempurna,tapi.." betol-betol membuatkan aku termenung sejenak. Mungkin ada benarnya, mungkin tidak. Tapi sebab aku lelaki, so aku sokong je la pasal tu.Hehe! Mungkin entri tu rentetan kisah kawan aku, si kucen yang entah apa khabarnya. Harap dia makin ok. Jangan dilayan sangat perasaan itu.

"Sedangkan lidah lagi tergigit, apatah lagi suami isteri". Yup, tak kisah la laki bini ke, kapel ke, motifnya disitu ialah antara dua insan. Salah faham, kurang memahami,bertelingkah, bergaduh, merajuk memang tak dapat dielakkan. Asam garam kehidupan. Jangan bergusti sudah. Mengikut pengalaman aku terhadap pengalaman orang lain (Hehe!), salah faham merupakan punca utama kepada pergaduhan.

Bagi sesetengah perempuan, memiliki lelaki yang berjiwa baik memang tuah buat mereka, mungkin juga bagi sesetengah perempuan lelaki sedemikian agak merimaskan. Mengapa aku berkata begitu? Korang fikir la sendiri. Korang semua dah besar. Dah matang kan? Hehe.. Banyak perkara yang membuatkan perempuan merasakan lelaki merimaskan, leceh dan itu juga menyumbang kepada salah faham. Lelaki pun satu hal, faham-faham je la yang perempuan ko tak suka cara ko. Baru bahagia hidup.

Kata hati kecil si lelaki..

(Sila nikmati bersama melodi yang dihidangkan)


Awak.. Tiap-tiap hari kita sms awk, call awak.. dulu awak suka kita selalu sms, call awak.. Tak puas dengar suara kita katanya awak. Tapi sekarang awak rasa sedikit rimas, mungkin awak sibuk dengan kehidupan.. Kita sms awak bukan nak ganggu awak selalu cuma kita nak awak tau kita selalu ingat awak..

Awak.. Kita selalu tanya mana awak pergi, kita selalu minta awak sms kita kalau pergi situ pergi sini, sms kita kalau dah sampai situ sampai sini. Bukan kita nak awasi gerakan awak, tapi kita terlebih bimbang. Katakanlah awak masih sms kita masa kat tempat A, tapi bila kat tempat B awak tak sms kita, so kita tau awak ada masalah kat situ.. Kalau awak rimas, takpelah.. Kita tak mintak dah buat macam tu.. Kita tau awak pandai jaga diri..

Awak.. Kita suka tengok awak pakai elok-elok.. Kita selalu tegur awak pakai macam tu pakai macam ni.. Kita suka tengok awak ayu je.. Kita bukan paksa awak pakai purdah, pakai tudung labuh.. Kita tau awak tak rimas pasal ni.. Tapi kita tak reti baca hati awak.. Awak kena la terus terang ngan kita..

Awak.. Kita suka cakap banyak-banyak, cerita itu cerita ini ngan awak.. Maaf la kalau buat awak rimas.. Tapi kita suka borak ngan orang yang kita sayang.. Suka awak tau apa yang kita tau..Dulu awak selalu nangis-nangis sebab rindu nak dengar suara kita..

Awak.. Awak jangan la segan nak suruh kita ubah itu dan ubah ini.. Tak salah kalau kita berubah ke arah kebaikan.. Kita tak kisah pun.. Tapi kita kisah kalau awak suruh kita berubah jadi kaki clubbing ke.. Itu bukan cara kita.. Apa-apa perubahan ke arah kebaikan kita ikut, kita suka.. Kita pun manusia biasa jgk.. Banyak kekurangan.. Kata orang, kita takkan nampak kekurangan diri kita melainkan orang disekeliling kita.. Maybe ada kebenarannya..

Awak.. mungkin selama ni kita kurang romantik ngan awak.. bukan kita tak romantik tapi kita tahan-tahan romantik kita tu macam kita tahan nak berak.. makin lama makin sedap.. tapi last-last terlupa nak beromantik ngan awak sebab syok makan sosej saiz XXXL ngan awak..

Awak.. Maybe awak kurang percaya kepada janji.. Tapi awak kena percaya kepada kita, janji tu bukan main-main bagi kita.. Kita akan tunaikan janji yang kita taburkan selama ni.. Cuma lambat atau sekejap saja. Kita tak nak hiris tangan sampai berdarah semata-mata nak tunjuk betapa ikhlasnya janji kita, cukup saja awak percaya dari air muka kita dan air mata kita..

Malas dah aku nak taip. Lenguh jari jemari ni. Banyak lagi sebenarnya kata hati lelaki tapi cukuplah. Aku pun malas dah interview lelaki-lelaki sekeliling aku ni pasal kata hati dorang. Takut aku disalah anggap sebagai seorang insan gay pulak kang. Salah paham jgk.. Hadoii

p/s: Buat jijan (azizankadir.com), demo oyak demo nak tengok photo tuan empunya blog ni, hoh tengok la puas-puas.. takde la ensem mana.. Harap demo dah cam kawe..Hehe











53comments:

Post a Comment

 

Kembali ke atas




Side Project under mello's: Wow! Bundle