Tuesday, September 1, 2009

Ayang vs Abang..siapa menang?

Kalau nengok kt tajuk entri kali ni, mesti korang ingt entri neh pasal diri aku kan? kakaka..sory la.Takde kena mengena ngan aku pun."Abang" kt atas tu bukan aku & "Ayang" tu pun bukan insan yg berkenaan dlm idop aku.hehe

"Ayang" & "Abang" tu act sepasang suami isteri.Mungkin mereka berselisih faham.Biasa la kan laki bini.Mesti ada jgk gadoh sikit-sikit kan? Kalau tak gadoh tak romantik la..haha..So kt bwh ni adalah warkah laki bini tu.Maybe kesah kt bwh benar-benar terjadi or maybe tak pernah.Tapi aku rasa mcm btol-btol jd je..whatever! Silalah baca.

From ayang..~

Khas buat abang yang disayangi...

Ayang nak mintak kebenaran abang untuk bawa anak-anak balik ke kampung. Abang tak perlu hantar ayang sebab ayang mampu untuk bawa anak-anak ke kampung musim cuti sekolah ni dengan bas. Abang jagalah diri abang dan kereta abang baik-baik..Cuma ada perkara yang ingin ayang luahkan disini..kereta baru abang tu mahal..harga mencecah 100 ribu ringgit barangkali..sebab tu abang sayangkan kereta abang lebih dari ayang..Sampaikan abang dah terlena dalam kereta abang tu sejak abang beli 3 bulan yang lalu dah masuk 3malam.

Abang sayangkan kereta abang lebih dari ayang, nak tau ngape? Harga kereta abang tu lebih mahal dari wang hantaran yang ayah ayang letakan masa kita kahwin dulu..cuba hantaran ayang lebih mahal dari harga kereta abang? Tentu abang tak buat ayang cam nie. Tiap-tiap pagi abang mesti gosok kereta abang, nak nampak berkilat..tapi ayang nak dapat kiss good morning pun susah Sejak beli kereta tu, sebulan sekali macam-macam aksesori abang beli kat kereta, ayang nak dapat hadiah birthday setahun sekali pun susah.

Kereta sebulan sekali abang servis, abang kata kena jaga maintainance. ..ayang nak dapat pegi salon setahun sekali pun susah. Kereta abang make up lawa-lawa.. tapi kalau ayang make up lawa-lawa abang kata ayang tak sedar diri. Kereta abang bagi makan minyak mahal-mahal cecah RM100 setin pun ada, ayang nak makan pizza sekeping jer masa mengidam anak kembar kita abang kata ayang mengada-ngada. Kereta abang kalau anak-anak sentuh sikit bodynya abang marah anak macam nak makan, ayang jatuh longkang besar boleh abang gelak Paling menyedihkan... ayang tanya ngape tidur dalam kereta? Abang jawab takut orang curi kereta abang.. kalau ayang kena curi?? Abang mungkin tak ambik kisah!

Ayang nak balik kampung dulu! Anak-anak nak jumpa atuk dengan nenek mereka.. tak nak naik kereta abang takut calar.. ayang calar takpe.. jaga diri elok-elok, sarapan ayang dah sediakan. Ayang pegi tak lama..sekolah bukak ayang balik lah dengan anak-anak.. pesanan ayang buat abang...

1. ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU MASAKKAN MAKAN KESUKAAN ABANG
2. ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU BASUHKAN PAKAIAN ABANG
3. ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU GOSOKKAN KEMEJA ABANG
4. ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU SIAPKAN AIR MANDI ABANG
5. ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU KEMASKAN RUMAH ABANG
6. ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU URUT-URUT BADAN ABANG
7. ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU TEMANKAN ABANG TIDUR

Love,
(Ayang)

So, si suami balas blk kata-kata isterinya itu.Apa dia ckp?


From Abang..~

Dear Ayang yang dicintai...

Bukanlah abang sayang kereta tu lebih dr ayang..tapi ayang kene faham kereta tu kereta bos abang. Nanti kalau hilang sape nak ganti.. ayang, abang suruh keja ayang x nak, ayang kata nak dok umah jaga anak2,nak siap kan sarapan,nak kemas umah tapi ayang tiap2 hari bgn tido kul 12.. macam mana nak wat keja umah?

Cuba lah ayang pk mana tak abang tido dalam kereta..abang balik keja lambat skit ayang dah kunci pintu.... bukan nye abang gi foya2 kan abang gi keja... lagi satu pasal piza yang ayang ngidam tu.. ayang nak piza yg di oder dr jepun.. mana lah abang ada duit nak oder.. abang nak bg apam balik yg jual kat depan ofis abang ni ayang xnak, ayang nak jugak piza dr jepun..nasib baik abang x belikan kalau x anak kembar kita tu mesti muka cam doremon..hisy..x nak laa abang...

Pasal hadiah kan abang dah belikan tapi abang sembunyi kan kat dapur..ayang yang tersalah buang ingatkan sampah..tulah abang suruh kemas umah tu ayang kata umah kita dah bersih tapi hadiah dgn sampah pun dah jadi serupa jek..hadiah tu mahal tau abang beli untuk ayang.... Sebenarnye abang sayang ayang lebih dr keta tu wlau pun hantaran masa kita kawin cuma rm7000..ayang x tau bpe kali abang turun naik bank nak wat loan rm7000..tapi demi ayang abang wat jugak..

Masa tu ayang kalau mekup mmg sebijik maya karin..tapi sejak ayang wat rebonding 3 tahun lepas setiap kali ayang mekup abang terbayang lak muka pontianak dlm citer Pontianak Harum Sundal Malam... bukan ayang x cantik tapi kening ayang tu gi cukur wat per... wlau pun abang selalu cukur janggut abang tapi ayang xyah laa nak cukur kening ayang tu...pasal morning kiss tu, ayang bgn pun dah tghri nak morning kis mcam mana.. dah laa ayang.. abang malas nak citer..

Tapi abang nak bg tau jgk kat sini ayang tetap no 1 dlm hati abang.. nanti kalau naik bas tu bebaik.. ayang nak balik kg abang izinkan cuma jgn lupa kim salam kat mak ayah kat sana .. kalau ada gulai tempoyak ke nnti jgn lupa bwk balik skit..

Kalau ada lembu terlepas ke ayang xyah laa susah2 gi kejar lembu tu... biar jek.. nnti abang balik kpg abang kejar kan ..bukan apa takut lembu tu tanduk ayang nnti bukan stakat calar jek silap2 leh masuk hspital.. abang kene tanduk xpe..

Jaga anak2 baik2 jgn bagi diorang main kat sungai musim2 banjir ni..nak dpt anak bukan senang takut nnti ayang ngidam lagi piza jepun lak lagi haru..baik jaga jek yg dah ada tu..ayang pun jaga diri baik2..jgn sampai jatuh longkang lagi..hehe..abang mmg xnak ketawa masa tu tapi nak wat cam mana ayang jatuh kepala dulu yang masuk longkang.. dah laa rambut ayang masa tu baru lepas rebonding..mmg abang ketawa...hahahahahakk

salam sayang,
(Abang)


hehehe..So, siapa yg salah paham act? Of course la si dot dot dot..hehe..

15comments:

Post a Comment

 

BACK TO TOP




Side Projects under mello's: Wow! Bundle | melloGraphy | mello says