Friday, August 7, 2009

kegilaan H1N1



Sejak akhir-akhir ni dunia dan negara kita sendiri makin heboh dengan wabak yg telah banyak meragut nyawa manusia iaitu influenza A H1N1 atau nama kasarnya selsema babi.hehe..Ada lg ke yg masih tergaru-garu kepala bila ditanya apakah itu selsema babi atau H1N1? Siapa yg masih tak tau mmg nak kena ketuk kepala neh! kakaka..Keadaan makin membimbangkan sekarang.Banyak dh pusat pengajian ditutup sementara waktu angkara wabak neh.Kt universiti aku masih ok..Tiada lg kedengaran desas desus angin yg kitorang akan dpt cuti khas tp tak tau la wabak tu dh merebak ke belum kt sini tp dengar-dengar mcm....takpe la abaikan je! hee


Setakat entri ni ditulis, sudah 14 kematian akibat selsema babi ni kt negara kita, Malaysia. Hm..mcm mana eh boleh merebak sampai ke sini.Padahal pelancong & org yg datang dari negara luar telah dikuarantin.Ni mesti kes ada yg duk melantak babi hari-hari ni! hehe ada kaitan ke? Tapi babi jgk.Dh tau menatang tu banyak virus, banyak keburukan masih ada yg nk makan & ternak.Ternak lembu lg baik.Siap boleh tolong bajak sawah lg.Petang-petang boleh tunggang beliau keliling kampung..lalala

Keluar je ke mana-mana mesti ada yg pakai mask tu untuk elak tersedut udara yg mengandungi virus selsema babi tu.Mencegah lebih baik dari mengubati kan? Seakan-akan satu fenomena yg entah akan berlarutan sampai bila.Tadi, baru je pakai towel & tak berbaju nk masuk bilik air, tiba-tiba muncul sorang pakcik neh dlm rumah.Terkejut gak! Dalam hati, "kenapa la pakcik yg muncul tiba-tiba..kalau kekakak takpe gak..hahaha"..Takde la..Saja je..Kt tangan pakcik tu tergenggam plastik yg mengandungi puluhan safety mask.Slumber cipan je masuk umah.Lpas tu mintak kitorang isi nama dlm borang yg disediakan tu.Rupa-rupanya pkcik tu staf universiti aku.Dia tolong agihkan mask tu untuk pelajar kt sini.Free je dpt mask tu.kekeke


Kul 2.30 p.m. nanti aku akan bertolak ke kl ntuk jumpa Luna then kami akan balik ke kg (Kelantan) malam ni.Tengahari Sabtu (8/8/09) tu kami akan bertolak semula ke kl dgn famly Luna sekali.Hari Ahad ni Luna akan berkonvo.Mesti la aku pergi.hee..So, blog aku neh mungkin takkan berupdate untuk 3-4 hari.Hm..dh lewt pagi ni.Tak mengantuk lg tp risau gak takut tak cukup tido.huhu! Nasib baik ada nips & air mango yg menemani.ahakss..


Kepada readers, kalau ada apa-apa pesanan sila tinggalkan pesanan anda kt shoutbox eh? Yg nk exchange link sila tinggalkan url blog & nama anda kt ruang link xchange.Hamba mahu beradu dulu..salam!


3comments:

Post a Comment

 

BACK TO TOP




Side Projects under mello's: Wow! Bundle | melloGraphy | mello says