Thursday, July 30, 2009

10 perkara orang heran perempuan buat berbanding lelaki



1st aku nk tanya,korang ni laki ke pompuan? Kalau pompuan diminta jgn la baca entri ni..kalau nk baca jgk anggap la entri ni hanya omong kosong, tak kena mengena dengan yg benar ataupun yg tak benar pun!hehe..Aku rasa (rasa ke eh?) la kan,kt atas muka bumi ni just wujud dua jantina,lelaki & perempuan.Korang rasa ada ke jantina selain tu? Khunsa tu lain ceritera.Tu mmg secara semulajadinya dijadikan Allah s.w.t.Ok, selain kedua jantina yg aku sebut td jgn sesekali terasa yg diri anda turut terlibat dalam pembikinan entri neh! ahaks..

Lelaki & perempuan.Dua jantina yg sememangnya berbeza dari segi fizikal,mental,jiwa,perasaan,tingkah laku dan suara..(suara?)..Alahh, kalau tngk kt seseorang tu pun dh tau org tu laki ke pompuan.Apa la ssh sngt kn? Tp kalau zaman P.Ramlee dulu kalau tngk org tu mcm lelaki or pompuan mmg dh sah-sah dia tu laki atau pompuan.Zaman sekarang yg serba moden ni mcm-mcm yg berlaku kt umat manusia ni.Sekali tngk punya la ayu mengalahkan pompuan melayu terakhir.Buka je mulut suara mengalahkan Stone cold Steve Austin! Hahaha..

Tapi biarlah yg tu.Heran apa aku.Lantak dorang la nk jadi apa..Takde kaitan ngan hidup aku pun..hurr..Sepanjang aku hidup sebagai lelaki ni kn, ada jgk perkara yg aku perhatikan & aku perasan yg tak semua benda yg laki buat perempuan pun boleh gak.Boleh sebenarnya tp nampak jelik,pelik dan kena kutukan la! hehe..aku x kutuk..Setakat perati gitu je.kakaka


10 perkara orang heran perempuan buat berbanding lelaki


1.Ketawa terbahak-bahak.

Pernah terjadi masa aku makan kt satu kedai makan neh.Orang bukan main ramai lg kt situ..Tiba-tiba dtg la satu geng pompuan ni.Br je letak punggung dh stat pot pet pot pet..Lpas tu HAHAHAHAHA punya la kuat.Ingat kedai mkn tu korang punya? Orang kt sekeliling pandang dgn pandangan yg tak seberapa.Kenapa eh..? Pdahal bukan takde pun budak-budak laki yg lepak situ duk gelak mcm tu jgk.Tp org takde la heran sngt.hmm

2.Korek hidung di khayalak ramai

Ni pun satu hal, takleh ke tahan dulu jari tu dari menjolok lubang hidung tu? Kot ye pun hidung tu dh tersumbat dek taik,sabar-sabarlah korek kt rumah ke..Kt bilik ke..Org laki kalau korek lubang hidung takde la org kesah sngt.Paling kurang pun org ckp "hish pengotor!","alah,biasala org laki mmg gitu"..Pernah gak jd depan aku sorang pompuan ni korek hidung dia..Tak pasal-pasal kena kutuk ng org..Tp bukn aku la yg kutuk..hehe

3.Merokok

Aku percaya,kalau org nengok siapa-siapa yg isap rokok tu lelaki,takde siapa yg kesah mahupun nk mengata pun.Ni plak apa hal yg pompuan pun sibuk gak nk merokok? Saja nk menunjukkan kejantanan dlm diri...Maklum la dia kn pompuan.At least nk jgk feelin mcm mana rsny bergaya mcm lelaki..tuii!

4.Seluar/Baju ketat

Huiii...yg ni mmg org kisah nak-nak kaum lelaki kalau pompuan yg buat.Seluar punya la ketat sampai nampak kebulatan bontot yg tak berapa lawa tuh! Hahaha..Dh la baju pun ketat gak.Tunduk sikit nampak kaler spender.wawawaa free show for boys!! kakaka..Kalau laki pakai ketat pun siapa nk heran? Mmg pesen laki mcm tu.Lg pun pakai ketat sampai nampak bentuk badan tu aurat bg wanita.Tak reti?

5.Duduk dgn kaki terkankang kt atas kerusi

Huh..ni mmg tahap kronik.Tabiat ke apa? Kt umah bleh la nk wat gitu pun.Ni kt kedai makan duk tunggu oder siap pun duk gitu jgk.Tak boleh ke duk molek-molek? Ni tak,kaki kedua belah naik atas kerusi siap terkankang luas lg.Tak senonoh btol..Nasib baik la pakai seluar.hehe

6.Jalan terkankang

Kankang lg.Kalau mmg semulajadinya jalan terkankang takpe la.Ni kalau dh jd stail mmg buruk benar gayanya.haha..

7.Over slept

Berhibernasi punya la lama mengalahkan beruang kutub! hakhak..Nak-nak hari minggu.Kalau setakat sampai pukul 10,11 pagi kira ok lg la.Tp ni dh melampau kalau org azan Zohor br nk bersihkan taik mata..hee

8.Tunggang motor RXZ/125 Z

So what..? Motor kau ke? Mmg la bukan motor aku.Tak jd masalah pun kalau pompuan nk bwk motor 2 strokes mcm RXZ & 125z tp ttp org heran.Bukan jd bahan kutukan tp mesti la org sedikit kagum.Tak ramai pompuan mcm tu.Biasanya pompuan naik skuter.Lpas tu pakai helmet kaler pink..Oh ayu nyaa..hehe

9.Makan tak ingat duniya

Dh la oder nsk grg kampung versi bukit.Lpas tu melantak bagai takde org kt sekeliling..Sekali suap bagai 2,3 genggam..Ada yg over lg nsk bertaburan jatuh.Kt mulut penuh ngan nsk.Apa ke buruk bonar stail mkn gitu.Cover la sikit.

10."Aku nak kencing/berak jap!"

Woisshh..nk kencing/berak pun pegi je la senyap-senyap..Ni depan org ramai pun bukan main kuat lg laung kt kawan yg berjarak 10 meter dr dia."Kau nak pegi mana tu?! Ckp nk tngk sales baju!".."Aku nk pegi toilet jap..tak tahan nak berak ni!!"..Dasyat2..Jg la sikit imej tu as a girl..Btol tak? hehe

Semua 10 perkara kt atas tu pernah jd kt depan mata aku..Tp tak semua la pompuan mcm tu..Sesetengah la..Jgn pulak cpt melenting..Kn termasuk dlm perkara ke-11 kn..ahaks!

8comments:

Post a Comment

 

BACK TO TOP




Side Projects under mello's: Wow! Bundle | melloGraphy | mello says